Serwis – kiedy warto się do niego udać?

Wiele osób pragnie samodzielnie zabrać się za naprawę usterek celem redukcji kosztów. Jednak nie zawsze taką wadę można naprawić samemu. Kiedy więc udać się do serwisu?

Jakie są najczęstsze usterki laptopów?

– uszkodzenie matrycy — spowodowane uszkodzeniem mechanicznym, takim jak na przykład upadek czy przygniecenie laptopa, najczęściej wymagana jest wymiana ekranu na nowy dopasowany do danego modelu,

– zalanie laptopa — może się zdarzyć jeśli trzyma się kawę czy herbatę zamiast w termosie to w zwykłym kubku obok klawiatury, wtedy łatwo o przypadkowe trącenie ręką,

– zainfekowanie wirusem — często podczas korzystania z laptopa, wchodzenia na różne strony internetowe, pobierania różnych programów, można nawet nieświadomie narazić się na niebezpieczeństwo w postaci wirusów, które tylko czekają na wpuszczenie ich do swojego komputera,

problemy z systemem — wolne działanie, tzw. blue screen, wrażenie zamulenia komputera, samoczynne resetowanie się to problemy skutecznie zmniejszające komfort użytkowania.

Przede wszystkim pierwszą rzeczą, jaka powinna być brana pod uwagę gdy coś się psuje w laptopie, jest gwarancja lub rękojmia producenta/sklepu. Rękojmia przysługuje każdemu przez okres dwóch lat od kupna. Gwarancja jest udzielana jako wyraz dobrej woli wobec konsumenta i nie jest w żadnym wypadku czymś oczywistym, nie wynika z prawa. Jeżeli nie minęły jeszcze dwa lata od kupna laptopa, wtedy warto powołać się na przepisy o rękojmi, ponieważ prawdopodobne jest, że sprzęt będzie naprawiony za darmo. Jeżeli jednak upłynęło więcej czasu, trzeba oszacować ryzyko i swoje umiejętności, ponieważ większość z usterek jest zbyt trudna do naprawienia samemu. Wtedy warto skorzystać z pomocy serwisu, np. tu: https://refabric.com.pl/serwis-laptopow-poznan. Tego typu miejsca często udzielają gwarancji na swoją pracę.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia − 5 =