Czy kolor kwiatów, które kupujemy, ma znaczenie?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Kolory mają istotne znaczenie we florystyce. Powinny być dopasowane do okazji i preferencji obdarowywanej osoby. Nawet piękny bukiet może okazać się nietrafiony, jeśli okaże się, że symbolika kolorów jest zupełnie nieadekwatna do sytuacji lub łączącej osoby relacji. Jakie zatem znaczenie mają poszczególne barwy?

Kolor, który ma znaczenie

Stosunkowo rzadko występujący wśród kwiatów kolor niebieski oznacza zaufanie i zaangażowanie. Bukiet można podarować przyjacielowi lub osobie przeżywającej duży stres. Fioletowe związane są bardziej z ceremoniami pogrzebowymi. Z kolei czarne, choć jeszcze mniej spotykane, symbolizują koniec związku. Żółty ma związek ze szczęściem, przyjaźnią i radością, jako kolor słońca kojarzony jest z radosnymi momentami w życiu. Niektórzy wskazują, że może jednak oznaczać zdradę lub niewierność w przeciwieństwie do czerwonego, który zawsze symbolizuje miłość i uczucie. Białe kwiaty kojarzone są z niewinnością i czystością, dlatego wykorzystywane są jako dekoracje w kościele podczas chrztu, ślubów czy komunii. Ich wręczenia oznacza czyste intencje, są także symbolem skromności i elegancji. Szeroki wybór kwiatów w różnych kolorach znajdziesz na stronie internetowej: https://kwiatylaura.pl/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Układanie kostki brukowej – samemu czy z pomocą profesjonalistów?
Układanie kostki brukowej – samemu czy z pomocą profesjonalistów?
Kostka brukowa stała się bardzo popularnym materiałem. Coraz częściej pojawia się jako nawierzchnia chodników, alejek, a nawet ulic. Często też […]
Jak przygotować narty do zimy?
Jak przygotować narty do zimy?
Gdy zaczyna się zima, nadchodzi również czas na wyjęcie nart i wyruszenie na stok. Aby jednak można było na nich […]
Top 10 najlepszych gadżetów reklamowych
Top 10 najlepszych gadżetów reklamowych
Pomimo ery Internetu i social mediów, wciąż niezastąpione pozostają tradycyjne formy reklamy własnej firmy, produktów i usług. Wielu przedsiębiorców chętnie […]