Jakie cechy powinna spełniać skuteczna reklama?

Współcześnie bez działań reklamowych żadne przedsiębiorstwo nie byłoby w stanie z sukcesem konkurować na rynku. Aby jednak reklama okazała się w pełni skuteczna, musi koniecznie posiadać kilka istotnych cech, a jedną z najważniejszych jest wystarczająco szeroki zasięg oddziaływania. W tym kontekście od lat prym wiodą zewnętrzne billboardy w formie tablic wolnostojących bądź montowanych na budynkach. Jeśli np. prowadzimy firmę na terenie województwa Wielkopolskiego, to wysokiej klasy billboardy możemy wynająć m.in. korzystając z usług specjalistycznej agencji takiej jak https://billboardy360.pl/wojewodztwo/wielkopolskie/.

Unikajmy nadmiernego chaosu informacyjnego

W przypadku reklamy oprócz szerokiego zasięgu oddziaływania ogromne znaczenie ma również względna prostota samego przekazu. Ludzi mózg jest bowiem w stanie zapamiętać na raz niezbyt dużo informacji. Tak naprawdę wystarczy umieścić na danym nośniku jedynie kilka elementów – atrakcyjne logo marki, krótkie, ale pomysłowe hasło promocyjne, a także kolorowy rysunek nawiązujący bezpośrednio do profilu firmy lub konkretnego produktu bądź usługi. Po drugie dobra reklama silnie angażuje emocje odbiorców, chwytając ich za serce lub po prostu pozostawiając z pozytywnym wspomnieniem. W ten sposób budowana jest więź między przedsiębiorstwem a jego klientami. Oto pozostałe kluczowe cechy:

– inteligentny przekaz – np. oparty na metaforze albo modyfikacji znanego powiedzenia,

– lekko prowokacyjna forma – gwarantuje to łatwe zapamiętanie,

– duża atrakcyjność wizualna – chodzi o kolory, czcionkę itp.

– wiarygodność – ważne informacje podawane na nośniku muszą być dokładnie sprawdzone i poparte badaniami.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

16 + 9 =