Układ wydechowy to podzespół składający się m.in. z katalizatora, zestawu tłumików, rur, złącz elastycznych, a także specjalnej sondy lambda i filtra DPF (ten ostatni element występuje jedynie w modelach z silnikiem Diesla). Odgrywa w każdym samochodzie osobowym niezwykle ważną rolę. Odpowiada bowiem za efektywne odprowadzanie spalin, ograniczanie hałasu, eliminowanie substancji toksycznych i zminimalizowanie tzw. promieniowania cieplnego. Z tego względu należy o niego dbać w sposób kompleksowy, tak aby służył jak najdłużej bez niepożądanych awarii czy korozji.
W przypadku układu wydechowego zdecydowanie największym problemem jest rdza osadzająca się na powierzchni metalowych komponentów. Aby zapobiec jej zaistnieniu, trzeba systematycznie konserwować omawiany system za pomocą farb wysokotemperaturowych. Poza tym nie obejdzie się bez oczyszczania wszystkich elementów po każdej zimie z soli drogowej. Kolejne wskazane działanie to zastosowanie dodatkowych podpórek i wsporników w celu zabezpieczenia wydechu przed niekorzystnymi wibracjami. Można je bez problemu zamontować w zwykłym warsztacie. Jeśli chodzi o katalizator, będący najważniejszym obiektem w całym układzie, to jego ochrona polega głównie na powstrzymaniu się od wjeżdżania w głębokie kałuże (szczególnie przy sporej prędkości), unikaniu jazdy wyłącznie na krótkich dystansach, a także bardzo ostrożnym pokonywaniu rozmaitych nierówności na drodze. Dodatkowo warto co jakiś czas uzupełniać filtr cząstek stałych profesjonalnym płynem FAP, który skutecznie usuwa ze spalin sadzę oraz inne wyjątkowo szkodliwe dla ludzkiego zdrowia substancje.