Jakie podzespoły zabytkowych motocykli najczęściej ulegają awarii?

Stare motocykle mają coraz większą wartość, a dodatkowo wielu z nas po prostu lubi nimi jeździć. Niestety wiekowy sprzęt potrafi odmówić posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie. Dlatego też warto wiedzieć co najczęściej psuje się w zabytkowych maszynach i podzespoły te zawczasu wymienić. Sprawdzamy, jak ustrzec się awarii starego motocykla i jakie części zamienne warto mieć zawsze pod ręką.

Układ zapłonowy

Tym, co zazwyczaj unieruchamia stare motocykle, jest źle funkcjonujący układ zapłonowy. Składa się on z wielu współpracujących ze sobą elementów, które muszą nie tylko być sprawne, ale też odpowiednio względem siebie wyregulowane. Uszkodzeniu najczęściej ulegają kondensatory oraz przerywacze, a także cewki. Powoduje to, że motocykl przestaje pracować na wszystkie cylindry, a czasami silnik w ogóle odmawia współpracy. Dlatego też dobrym pomysłem jest posiadać zamienne elementy wymienione powyżej. Jeżeli któryś ulegnie uszkodzeniu daleko od domu, będziemy w stanie łatwo naprawić sprzęt na poboczu drogi.

Instalacja elektryczna

Stary motocykl może mieć też problemy z instalacją prądową. Zazwyczaj winne są poprzepalane lub połamane przewody. Dzieje się to ze starości, ale też z powodu długotrwałego narażenia na wysokie temperatury, np. od silnika albo z układu wydechowego. Instalacja MZ poprowadzona jest tak, by omijać tego typu newralgiczne miejsca. Z czasem jednak plastikowe uchwyty przewodów łamią się o odpadają, co może spowodować dotknięcie kabli np. do rozgrzanego wydechu i ich uszkodzenie.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

czternaście + trzy =