Dzisiejsze czasy są szczególnie wymagające. Potwierdzi to każdy, kto prowadzi własną działalność gospodarczą. Przedsiębiorca zastanawia się i stoi przed wzywaniem co zrobić, aby przyciągnąć jak największą ilość klientów. To jedyny sposób pozwalający na wybicie się spośród konkurencji na rynku oraz przetrwanie na nim. Oczywiście natężenie tej konkurencji, jej nacisk i siła jest uzależniona od branży, w której działamy. Nie zmienia to faktu, że nasz cel jest w zasadzie jeden – sprawnie działać.
Możemy go osiągnąć tylko wtedy, gdy oferowany przez nas produkt albo usługę będziemy mogli sprzedać większej niż konkurencja liczbie konsumentów. Może się to wydawać banalne, ale tak naprawdę duża liczba producentów albo sprzedawców nie wie co zrobić, aby skutecznie przyciągnąć do siebie rzeszę klientów. Jest to ogromny problem dla szczególnie małych oraz średnich przedsiębiorstw zaczynających dopiero swoją działalność.
Rozwiązaniem będzie skuteczna i odpowiednia reklama oraz marketing. Sposobów na przyciągnięcie uwagi swojego klienta jest dużo. To, czy efektywnie przyciągniemy jego zainteresowanie, w dużej mierze zależy od jakości prezentowanego produktu. Z drugiej strony jednak, wykorzystany nośnik informacji także odgrywa istotną rolę, gdyż w ten sposób określamy krąg potencjalnych adresatów reklamy.
Ponadto, każdy z tych nośników np. ulotka, reklama radiowa czy też telewizyjna ma swoje wady oraz zalety. Sukces polega na tym, żeby z punktu widzenia przedsiębiorcy dobrze dopasować do siebie dwa składniki, którymi są skuteczność oraz cena. Ocena tego, czy reklama jest skuteczna zależy od tego, czy i ile osób zmieniło pod jej wpływem swoją decyzję dotyczącą zakupu danego produktu, czy skorzystania z usługi. Realizacja tej koncepcji może wydawać się trudna, lecz na ratunek przychodzą nam dwa idealne rozwiązania: ekrany bezszwowe oraz digital signage.
Na początek warto odpowiedzieć na pytanie, czym są ekrany bezszwowe. Są to konstrukcje pozwalające na dowolną ich konfigurację pod względem ich ilości, tworząc w ten sposób możliwość stworzenia ogromnej ściany złożonej z kilkunastu monitorów. Ściana wizyjna, bo tak też może być określana, nazywana jest bezszwową, ponieważ patrząc na nią z dużej odległości mamy złudzenie, że tworzy ona idealną całość nieprzeciętą ramkami poszczególnych monitorów składających się na ekran.
Jest to możliwe, gdyż w monitorach zastosowano bardzo cienkie obramowania (ok. 0.9 mm). Estetyka tego rozwiązania jest niezwykle ważna. Efekt w postaci idealnie komponujących się monitorów sprawiających wrażenie jednolitości skutecznie przyciąga oko klienta, odwracając jego uwagę od konkurencji.
Do ich zalet można wymienić także: lekką konstrukcję, dowolność konfiguracji oraz wytrzymałość. Lekką konstrukcję zapewnia przede wszystkim materiał, z których są wykonane oraz grubość ok. 10 cm. Waga i rozmiar pozwalają więc na różne łączenie tych paneli wedle uznania. Ponadto, nie przegrzewają się, więc mogą długo pracować.
Pomimo ogromnych rozmiarów, jakie mogą przybrać te ekrany, nadal będziemy mogli prezentować treść o wysokiej jakości, nawet w jasnych oraz nasłonecznionych pomieszczeniach.
Element, który jest niezbędny do tego, aby w pełni wykorzystać ekrany bezszwowe jest Digital Signage. To narzędzie pozwalające nam na płynną dystrybucję multimedialnej treści, którą chcemy wyświetlić na naszych ekranach.
System ten idealnie nadaje się do rozwiązań marketingowych oraz reklamowych z tego powodu, że pozwala na pełną automatyzację wyświetlanych tam treści przekazywanych przez serwer LAN albo internet O jego skuteczności świadczy to, że jest standardowo wykorzystywany w centrach handlowych i galeriach.
Bez wątpienia połączenie tych dwóch narzędzi przyczyni się do skupienia uwagi większej ilości klientów, a ich połączenie zapewni skuteczną, szybką oraz elastyczną komunikację z klientem. A tak, jak wiadomo, jest niezmiernie istotna w prowadzeniu przynoszącej korzyści działalności.