Jak Excel może pomóc w księgowości?

Działania na arkuszach kalkulacyjnych to nieodłączny elementy pracy w działach księgowych oraz finansowych. Praca z liczbami nie musi być żmudna. Zaawansowana umiejętność obsługi MS Excel pozwala na skuteczną analizę danych finansowych, jak i na tworzenie raportów finansowych. Pozwala na automatyzację zadań. Excel kurs zaawansowany z pewnością usprawni pracę osób zatrudnionych na stanowiskach związanych z księgowością, rachunkowością, czy analizą danych finansowych.

Sporządzania dokumentów księgowych

Znajomość podstawowych, jak i bardziej zaawansowanych funkcji (daty i czasu, statystycznych, matematycznych, tekstowych, logicznych) pomaga w tworzeniu automatycznych arkuszy. Poprzez formuły sprawdzające z łatwością można wyeliminować ryzyko błędów obliczeniowych. Tworzenie różnych zestawień finansowych to podstawowe zadanie działów księgowych. Dzięki wykorzystaniu funkcji arkusza z łatwością można sporządzać wszelkie dokumenty oraz tabele księgowe, takie jak:

– bilans,

– rachunek zysków i strat,

– przepływy finansowe,

– zmiany w kapitałach,

– amortyzacja,

– rozliczenie przychodów i kosztów,

– zestawienie należności i zobowiązań.

Optymalizacja procesów księgowych

Zaawansowana znajomość programu Excel umożliwia skrócenie czasu zadań oraz automatyzację raportowania. Umiejętność tworzenia makr jest szczególnie przydatna – poprzez nagrywanie oraz edycja w VBA. Przykładowo Excel może z automatu pobierać dane dotyczące kursów walutowych (dostępnych na stronie NBP). Korzystając z kursu przedstawionego na stronie https://szkoleniaexcel.com/kurs-excel/dla-ksiegowych/, można poznać dedykowane rozwiązania dla księgowych.

Zostaw Odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście − 7 =