W obecnie produkowanych samochodach osobowych używane są nowoczesne przekaźniki elektroniczne. Ich podstawowym zadaniem jest zagwarantowanie prawidłowego przepływu prądu z jednostki akumulatorowej do konkretnego odbiornika. Może nim być choćby kierunkowskaz, światło mijania, szyba, centralny zamek czy światło przeciwmgłowe. Wytrzymałe i funkcjonalne modele w wersji miniaturowej można zamówić na https://hazbi.com/pl/przekazniki_przekazniki-miniaturowe_ra2-samochodowe.
Standardowy przekaźnik samochodowy to urządzenie elektromagnetyczne składające się z uzwojenia, rdzenia ferromagnetycznego zamontowanego na izolowanej podstawie, zacisków, metalowego wspornika oraz kilku styków. Zasada jego działania jest stosunkowo prosta. Otóż po uruchomieniu powstaje wewnątrz rdzenia silne pole magnetyczne, które powoduje przyciągnięcie ruchomej płytki wraz ze zlokalizowanym na jej końcu stykiem do innego, całkowicie nieruchomego styku. Po ich zetknięciu następuje zawsze przepływ prądu z akumulatora (o natężeniu od kilkunastu do kilkudziesięciu amperów).
Po wyłączeniu przekaźnika przestaje on płynąć, ponieważ ruchoma zwora zostaje skutecznie odciągnięta za pomocą solidnej sprężyny. Brak omawianego urządzenia w aucie oznaczałby konieczność stosowania ponadprzeciętnie grubych przewodów. Powszechnie wykorzystuje się trzy modele przekaźników – z otwartymi stykami (zasilają energią światła, ogrzewanie szyby itp.), z zamkniętymi stykami (są kompatybilne głównie z alarmami i immobiliserami), a także ze zworą (odpowiadają za sterowanie szybami i centralnym zamkiem).