Kupując jakiekolwiek sprzęty, zazwyczaj liczymy na to, że posłużą nam one dłużej niż przez najbliższy miesiąc. Z tego powodu wiele osób wybiera urządzenia wytwarzane przez takiego producenta, który oferuje naprawy gwarancyjne. Zazwyczaj okres, podczas którego możemy zgłosić się z niedziałającym przedmiotem, wynosi dwadzieścia cztery miesiące. Zdarzają się również firmy, które deklarują, że będzie on działał nawet pięć i więcej lat. Podobnie jest w przypadku wag. Dlatego też, jeśli nasz produkt ulegnie uszkodzeniu, warto wówczas wiedzieć, gdzie należy się z nim udać.
Jeśli nasza waga, która posiada aktualną gwarancję, ulegnie uszkodzeniu, wówczas należy udać się do odpowiedniego punktu, aby zgłosić ten fakt. Przedmioty kupione stacjonarnie zazwyczaj zanosi się do sklepu. Następnie odpowiedni pracownik odsyła przedmiot do producenta, gdzie dokonywane są naprawy. W przypadku zakupu wagi przez Internet należy skontaktować się ze sprzedawcą. Powinien on podać dokładny adres, na który należy odesłać wadliwy przedmiot. Przekazywanie produktu do punktu sprzedaży może wiązać się z dłuższym oczekiwaniem na naprawiony sprzęt. Z tego powodu część osób decyduje się na przekazanie sprzętu bezpośrednio do producenta. Warto jednak podkreślić, że jest to tylko i wyłącznie nasza dobra wola, ponieważ sprzedawca ma obowiązek odebrać od nas zepsutą wagę na gwarancji. Dobrym pomysłem jest także bezpośrednie oddanie produktu do sprawdzonego punktu, jakim może być autoryzowany partner marki OHAUS lub innego brandu.