Działania na arkuszach kalkulacyjnych to nieodłączny elementy pracy w działach księgowych oraz finansowych. Praca z liczbami nie musi być żmudna. Zaawansowana umiejętność obsługi MS Excel pozwala na skuteczną analizę danych finansowych, jak i na tworzenie raportów finansowych. Pozwala na automatyzację zadań. Excel kurs zaawansowany z pewnością usprawni pracę osób zatrudnionych na stanowiskach związanych z księgowością, rachunkowością, czy analizą danych finansowych.
Znajomość podstawowych, jak i bardziej zaawansowanych funkcji (daty i czasu, statystycznych, matematycznych, tekstowych, logicznych) pomaga w tworzeniu automatycznych arkuszy. Poprzez formuły sprawdzające z łatwością można wyeliminować ryzyko błędów obliczeniowych. Tworzenie różnych zestawień finansowych to podstawowe zadanie działów księgowych. Dzięki wykorzystaniu funkcji arkusza z łatwością można sporządzać wszelkie dokumenty oraz tabele księgowe, takie jak:
– bilans,
– rachunek zysków i strat,
– przepływy finansowe,
– zmiany w kapitałach,
– amortyzacja,
– rozliczenie przychodów i kosztów,
– zestawienie należności i zobowiązań.
Zaawansowana znajomość programu Excel umożliwia skrócenie czasu zadań oraz automatyzację raportowania. Umiejętność tworzenia makr jest szczególnie przydatna – poprzez nagrywanie oraz edycja w VBA. Przykładowo Excel może z automatu pobierać dane dotyczące kursów walutowych (dostępnych na stronie NBP). Korzystając z kursu przedstawionego na stronie https://szkoleniaexcel.com/kurs-excel/dla-ksiegowych/, można poznać dedykowane rozwiązania dla księgowych.